Krijg strakke buikspieren met dit trainingsschema!

Sinds mijn operaties voelen mijn buikspieren allesbehalve strak aan, al ligt dat niet enkel aan de operaties ;).

Omdat ik het belangrijk vind om een sterk lichaam te hebben zijn mijn buikspieren voor mij de zone die het meeste aandacht verdiend. In dit artikel zie je hoe ik het aanpak.

Trainingsschema om buikspieren te trainen

Hoe pak ik die training van de buikspieren nu aan? 

Samen met mijn vriend die al jaren gepassioneerd bezig is met sport heb ik een trainingsschema opgesteld. Dit schema is gestart op 1 augustus en is opgedeeld in 3 periodes, met 3 tussendoelen en een einddoel in april 2019. Die tussendoelen zijn telkens kleinere doelen die je motiveren om naar toe te streven om dan uiteindelijk je ultieme doel te behalen. Voor mij eindigt dit trainingsschema op 20/04/19. Let wel, zondag = rustdag. Het is essentieel dat je minstens 1 rustdag inbouwt, je lichaam moet de kans krijgen om te herstellen en op die manier kan je er daarna weer volle bak tegenaan gaan.

Dit was mijn schema tot 20 oktober:
Elke dag:
Op dinsdag doe ik extra: 
  • 15 tot 20 reversed sit-ups
  • YouTube filmpje van minimum 10 minuten buikspieroefeningen

PLANK

PUSH-UP

Tot en met 20 januari is mijn volgende doel:
Elke dag:
Op dinsdag doe ik extra: 
  • 20 tot 30 reversed sit-ups
  • YouTube filmpje van minimum 10 minuten buikspieroefeningen

ROLLER

Mijn uiteindelijke doel dat ik op 20 april wil halen:
Elke dag:
Op dinsdag doe ik extra: 
  • 30 tot 40 reversed sit-ups
  • YouTube filmpje van minimum 10 minuten buikspieroefeningen

REVERSED SIT-UP

Voor het YouTube-filmpje heb je oneindig veel mogelijkheden. Eén dat ik graag doe is https://www.youtube.com/watch?v=1919eTCoESo&t=4s , een andere van mijn favorieten is https://www.youtube.com/watch?v=XTH5saFBDqA voor wie er graag wat 'swung' in heeft :) .

Ik wil wel duidelijk vermelden dat hoe gemotiveerd ik ook ben, ik me op sommige dagen minder goed voel en ik mijn oefeningen dan niet doe. Dat is niet falen, integendeel. Het vraagt veel moed om te erkennen dat je je lichaam beter wat rust gunt. Mijn advies: doe vooral waar je je het beste bij voelt! :D Veel succes!

P.S.: op de achtergrond van de foto's zie je onze twee dwerghamsters; Herby en Billy. Zij supporteren voor me tijdens al mijn oefeningen (in ruil voor veel snoepjes) :D . 

08 november 2018

Krijg strakke buikspieren met dit trainingsschema!
menu

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x